Mohon Share!! Pemilik kereta yang hilang/jual sambung bayar boleh cari kereta anda disini

Assalamualaikum, saya terpanggil untuk berkongsi profile seorang warga facebook yang dipercayai menjalan aktivi  menjual kereta Scrap / kereta klon / kereta piang berdasarkan post nya di facebook.

Sepatutnya perkara ini perlu dibanteras kerana ramai owner kereta yang terpaksa menangung hutang dan dikejar bank malah ada yang muflis kerana kereta, Biasanya kereta sambung bayar ini dijual kerana peilik tidak mampu atau menghadapi masalah kewangan, Dengan harapan bila menjual kereta mereka secara sambung bayar dapat menyelesaikan masalah, tetapi sebenarnya masalah yang semakin besar akan timbul jika dijual kepada individu atau agen yang tidak bertangungjawab.

Berita yang pernah viral sebelum ini adalah berita berkenaan Persatuan Pengguna Islam (PPIM) tampil membantu mangsa yang tertipu dengan agen jualan kereta secara sambung bayar (AGR)

Mungkin masih lagi ada saki baki kereta yang belum dijumpai oleh pemiliknya. Admin terjumpa profile seorang wanita yang dilihat giat menjual kereta scrap dan kereta piang ini. Malah setiap post yang diberikan seolah hanya mementingkan keuntungan semata-mata tanpa memikirkan kesan kepada pemilik asal kereta piang tersebut. Sila lihat screen shot dibawah.

Pemilik akaun facebook


Ayat yang mementingkan diri sendiri





Antara kereta piang yang dijual olehnya



Menurut post yang diberikan mereka juga mempunyai perjanjian yang membuatkan pemilik asal tidak boleh tuntut kereta,
Mengikut undang-undang kereta tersebut memang berhak dituntut oleh pemilik atau pun pihak bank dan perjanjian yang dibuat itu adalah TIDAK SAH untuk dibawa ke mahkamah

selain itu mereka juga menyatakan mereka dapat menutup data pinjaman dengan bank dan membuatkan pihak bank tidak menarik kereta tersebut, sila baca post yang dibuat oleh Allyn Hayree ini.

Mohon share posting ini dan pihak polis membuat penyiasatan berkenaan sendiket terancang ini dengan menjual kereta yang tidak sah milik serta kereta klon ini. 




Related

Tips Keselamatan 3789549702372661925

Post a Comment

emo-but-icon

Follow Us

info jenayah

Facebook

Tentang Kami

Blog Info Jenayah merupakan sebuah laman web yang memaparkan isu jenayah yang berlaku di dalam negara dan juga luar negara. Selain itu blog ini juga akan memaparkan tentang cara mencegah jenayah.


TERUSKAN BERSAMA INFO JENAYAH

Bilangan Pelawat

item