Info Jenayah : Polis Temui Kabel Bernilai RM30000




Balik Pulau : Polis telah pulih kira-kira 100 kilogram kabel elektrik bernilai RM30, 000 berikutan penahanan seorang peniaga besi buruk dan dua pekerjanya.

Awal siasatan polis mendapati bahawa peniaga, 42, boleh membeli kabel dari penagih dadah dan pekerja asing yang mencuri mereka.

Balik Pulau Timbalan Ketua Polis Daerah Supt Timbalan Lai Fah Hin berkata polis meningkat suspek dari rumahnya di Permatang Damar Laut selepas tip-off awam pada kira-kira 10 malam pada hari Jumaat.

Berikut soal siasat , pihak polis menyerbu dua pondok di kawasan yang sama pada 10.30 pagi semalam dan pulih kabel elektrik, 14 silinder gas dan karung guni yang mengandungi wayar aluminium dan kabel.

Beliau berkata mereka ditangkap dua pekerja , yang berumur 18 dan 27, di salah sebuah premis.

DSP Lai berkata kedua-dua pekerja telah disiasat di bawah Seksyen 411 Kanun Keseksaan kerana memiliki barang-barang dicuri dan Seksyen 29 (1 ) Akta Kesalahan Kecil .

Beliau berkata peniaga itu disiasat di bawah Seksyen 385 Kanun Keseksaan kerana menggunakan ancaman kemudaratan untuk melakukan peras ugut dan Seksyen 148 Kanun Keseksaan kerana merusuh dengan senjata.

" Peniaga besi buruk kini direman sehingga Selasa untuk siasatan ," katanya semalam.

Difahamkan peniaga itu telah beroperasi dua premis itu bagi tahun tanpa lesen.

DSP Lai berkata, polis telah menerima beberapa aduan daripada hilang kabel dan silinder gas di kejiranan dari penduduk tempatan.

Related

Jenayah Tempatan 1779273677875703967

Post a Comment

emo-but-icon

Follow Us

info jenayah

Facebook

Tentang Kami

Blog Info Jenayah merupakan sebuah laman web yang memaparkan isu jenayah yang berlaku di dalam negara dan juga luar negara. Selain itu blog ini juga akan memaparkan tentang cara mencegah jenayah.


TERUSKAN BERSAMA INFO JENAYAH

Bilangan Pelawat

item